Summary of my weight loss:
Loss 18 kg + 25.5 inches in 10 MONTHS with 2 Herbalife shakes + 1 normal meal!
Loss another 1 kg + 24.1 inches after I stopped taking Herbalife shakes.
To date, I have lost a total of 19 kg + 49.6 inches of my body.
I'm currently taking 2-3 normal meals per day.
I'm no longer dependent on Herbalife Shakes for more than 5 years.


Disclaimer:
All Herbalife Food Products are Halal Certified
except for Chocolate Peanut Protein Bar.
Click link for more details.

Copyright:
Please note that all photos and text is solely own by ADIEHA and can only be used with strict permission from the owner. It is not allowed to download, to store, to copy and paste, to reproduce, to use or to modify the photos and text in any way, alone or in any other context, without the written permission by the owner in advance. For any inquiries email me at adieha@gmail.com


Older Posts    Home    Newer Posts


Wednesday, October 24, 2012

Jus Mengkudu

Salam & Hi...

Jus mengkudu ni saya dah amal sejak bulan March 2012 lagi, cuma cara saya consume tu lain sket, saya mix dengan Teamix dan minum selepas meal, itupon tak minum ari-ari la. :P

Tapi start bulan ni, saya dah cuba untuk minum secara consistent, minum pagi2, perut masih kosong. Ini cara mak saya amal la. :P


^
Ini lah rupa buah mengkudu.


^
Bila kopek, nampak lah isi dalamnya macam ni. Sekali tengok macam Durian Belanda kan?

...

Okay, FYI, jus mengkudu yang saya minum ni fresh-fresh punya tau, memang asli dari buah. Jiran saya la yang provide, so free of charge la. Hahaha. Tayah susah payah nak beli. Jiran saya rajin benar sampai siap blendkan trus untuk kiteorg 1 family. Skali bagi, 1 beg plastic besar. Ehehe.

Actually citernya macam ni. Awal tahun ni saya dengan mak batuk-batuk berlarutan jgk lah. Abih ubat klinik/farmasi, tapi tak elok2 jgk. So jiran ni nampak la mak saya batuk tak baik-baik, so dia ni memang ada pokok Mengkudu tau, so dia bagi lah 1 plastic untuk try. Saya pon join skali la, nak baik dari batuk punya pasal. dan Alhamdulilah, tak lama lepas tu, baru la reda batuk, selseme pon kurang.

Mase Ramadhan lepas, saya selsema tu biasalah pagi-pagi. Saya join solat Subuh dengan parents kat surau, dan jiran saya tu ada masa tu, dia nampak saya selsema, lagi skali dia promote la soh minum Jus Mengkudu yang dia dok bagi kat kiteorg tiap bulan tu. :P

Rasa bersalah plak, orang dah bagi free tapi tak consume secara consistent plak. Padahal dah memang terbukti berkesan. Cuma yelah, kadang2 terlupa nak minum. Ehehe. So harap, kali ni leh buat ari-ari. :P

...

Bawah ni cara saya dan mak saya consume Jus Mengkudu.


^
Dari plastic bag besar tu kiteorg letak dalam bekas kecik sket, senang nak kaup. Kalo kaup dari plastic, contaminated nanti. :P


^
Buat masa ni saya start amalkan, letak 2 tbsp Jus Mengkudu + 1 tspn Honey. 1st few days, saya amik 1 tbsp aje, pestu nampak okay, then baru increase jd 2 tbsp.


^
Air saya letak dlm 100-200 ml. Kacau sehingga sebati dan minumlah. Selalunya lepas abis minum 1 cawan kecik ni, saya akan tuang air kosong dalam cawan yang sama (mcm sy buat utk teamix jgk), kuis-kuis kat tepi cawan mana sisa yang tertinggal, kacau sampai sebati dan minum sampai abis. tade tinggal 1 sisa skalipon. wahahah.

...

Since saya ni dah terbiasa minum benda-benda yang pelik-pelik, Jus Mengkudu ni sedap aje bagi saya. Macam mak dan ayah saya, bukan takat honey derang letak, sunquick pon kena letak skali, untuk kurangkan rase 'pelik' Jus Mengkudu. Korang kene paham, ini 100% Jus mengkudu, tade bahan tambahan, so kalo nak telan, kene la tambah pemanis sket. Tapi, bila dah biasa minum tu, rase 'pelik' tu akan hilang, insyaallah. "{

Papepon, bagi sy bau Jus Mengkudu ni kureng sket, susah lah nak explain. :))

Khasiat Jus Mengkudu saya dah siap compile, boleh click - Jus Mengkudu.

Labels:





Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...